همه چیز درباره لاغری با دستگاه های لاغری موضعی

3 تیر 1402
لاغری با دستگاه

اگر شما هم دچار چاقی موضعی هستید یا به فکر فرم دادن بدن خود همراه با رژیم هستید، از خواندن این مطلب غافل نشوید. لاغری با دستگاه از جمله روش های کمکی لاغری است که در سال‌ های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است.


دسترسی سریع👇


مختصری از دستگاه‌ های لاغری موضعی

امکان دارد عمل های جراحی‌ تهاجمی رایج برای حذف چربی‌ های انباشته در بدن کمی سخت باشند و به علت زمان نقاهت طولانی که دارند، جزء نخستین گزینه ‌ها برای لاغری و تناسب اندام نباشند. امروزه روش ‌های کم تهاجم و مدرنی وجود دارد که فرد می ‌تواند بدون نیاز به عمل جراحی و حتی بیهوشی از آن‌ ها برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری استفاده کند. در این روش با استفاده از دستگاه‌ های لاغری موضعی برای از بین بردن چربی‌ های انباشته شده و سلولیت‌ های متراکم  در نواحی خاصی از بدن استفاده می ‌گردد. البته استفاده از رژیم غذایی و فعالیت ورزشی در کنار این دستگاه‌ ها می‌ تواند باعث شود که دوره درمان لاغری کوتاه‌ تر و به طور تدریجی شاهد حذف سلولیت ‌های متراکم از بدن شود.

لاغری موضعی با دستگاه

لاغری با دستگاه چگونه صورت می پذیرد؟

لاغری با دستگاه های موضعی یکی از مهم ترین و ساده ترین روش ‌های ممکن برای رسیدن به تناسب اندام می ‌باشد. در این روش امواج مایکروویو به صورت غیر تهاجمی توسط دستگاه تولید می شود و به صورت متمرکز بافت های چربی را نابود می کند.


موارد استفاده از دستگاه‌ لاغری موضعی

متمرکز شدن سلول‌ های چربی در قسمت ‌های مختلف بدن مثل ران، باسن، غبغب، شکم، پهلو، بازوها و… باعث چاقی موضعی می‌ شوند. این چربی‌ ها به طور متراکمی انباشته شده و حتی با رژیم های غذایی مناسب و فعالیت ورزشی هم نمی ‌توان تأثیر کافی روی آن ‌ها گذاشت. در واقع کسانی که قصد دارند به تناسب اندام برسند و این چربی‌ های انباشته موضعی را از بین ببرند کاندیدای اصلی استفاده از دستگاه ‌های لاغری هستند.

لاغری با دستگاه RF

روند استفاده از دستگاه های لاغری موضعی

حذف چربی ها با استفاده از فرکانس رادیویی به طور سرپایی انجام می‌ گردد. فرآیند درمان با این روش در کسری از ساعت پایان می ‌یابد. از آن رو که این روش بدون درد است، نیازی به انجام بی‌ حسی نیست. پالس ‌های فرکانس، با نفوذ به پوست، انرژی را به بافت های زیرین می ‌رسانند. مراجعه کنندگان در آن ناحیه، احساس گرمای دلنشینی می‌کنند. میزان گرما توسط اپراتور زیر نظر متخصص قابل تنظیم است. بعد از اتمام درمان، فرد می ‌تواند بلافاصله فعالیت ‌های روزمره خود را از سر بگیرد.

در طی یک تا دو ماه بعد، بدن آنها شروع به تجزیه چربی می کند و به‌ تدریج دفع می‌ کند. نتیجه یک بار استفاده از دستگاه لاغری را می ‌توانید به‌ مرور شاهد باشید. در بیشتر مواقع یک جلسه درمان کافی خواهد بود، ولی در واقع در مورد مناطق پر از چربی، مخصوصا شکم و پهلوها، نیاز به چند جلسه درمان با فاصله زمانی مناسب است.

دستگاه های لاغری

مراقبت های پس از استفاده از دستگاه

دقت کنید که پس از استفاده از دستگاه های لاغری می بایست یک سری از مراقبت‌ ها را انجام دهید تا امکان بازگشت به حالت قبلی وجود نداشته باشد. پیشنهاد می ‌کنیم حتماً پس از انجام لاغری با دستگاه، فعالیت ورزشی و برنامه غذایی مناسب را جایگزین عادت ‌های گذشته خود کنید.

در کل توصیه می‌ کنیم تا از رژیم‌ غذایی مناسب استفاده کنید. برای مثال استفاده از انواع میوه‌ ها، دانه‌ ها و آجیل، سبزیجات، ماهی و… می ‌تواند به عنوان گزینه‌ های مناسب رژیم غذایی مطرح شود. همچنین ورزش روزانه 20 الی 30 دقیقه می‌ تواند موثر در نتایج حاصل شده باشد. افرادی که نواحی ناهماهنگ در بدن خود دارند می بایست سعی بر لایف استایل سالم داشته باشند.

رژیم ‌های لاغری اصولی و فعالیت های ورزشی

به طور کلی می ‌توان گفت عملکرد هر دستگاه لاغری موضعی با دستگاه دیگر تفاوت زیادی ندارد و یکسان است. همه دستگاه‌ های لاغری با استفاده از امواج رادیویی سرد یا گرم، چربی‌های انباشته در نواحی شکم، پهلو و ران را شکسته و به طور طبیعی از پوست جدا خواهد کرد. سپس این چربی ‌ها از طریق دستگاه لنفاوی از بدن خارج خواهد شد. این نوع چربی‌ ها معمولا با رژیم ‌های لاغری اصولی و فعالیت های ورزشی از بین نخواهند رفت.

یکی از مهمترین نکاتی که در استفاده از دستگاه‌ های لاغری می بایست بدانید این است که اگر دچار افزایش وزن شدید بالای 5 کیلو هستید، تنها باید سراغ روش‌ های دیگر مثل عمل جراحی بروید، این روش موضعی است و تنها برای استفاده در قسمتهای محدودی از بدن به کار برده می شود.


عوارض دستگاه های لاغری موضعی

خوشبختانه تا به حال عوارض بسیار جدی از دستگاه‌ های لاغری گزارش نشده است. اما اگر به کلینیک های غیر معتبر که از دستگاه‌ های نا کارآمد استفاده می‌ کنند مراجعه کنید متأسفانه امکان دارد به سلامتی خودتان آسیب بزنید و عوارض گوناگونی در بدن شما پیدا شود. پس قبل از اینکه به مراکز یا کلینیک های لاغری مراجعه کنید ابتدا لیستی از کلینیک‌ های شناخته شده شهر خود را جمع‌ آوری کنید و با تحقیق و مشاوره از هر مرکز سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

عوارض دستگاه های لاغری موضعی

رعایت نکات بهداشتی، داشتن پزشکان متخصص و متبحر، استفاده از دستگاه ‌هایی با تکنولوژی مدرن، سابقه تجارب و کادر متخصص از ویژگی ‌های مهم یک مرکز لاغری و تناسب اندام به شمار می ‌رود. پس اگر در مرکز غیر تخصصی اقدام به استفاده از دستگاه های لاغری کنید امکان دارد به بیماری‌ های جسمی زیادی مبتلا شوید که ممکن است هیچ وقت از پس رفع کردن آن بر نیایید.


رژیم غذایی بعد از جلسات درمان

دلیل اینکه باید غذا های فرآوری شده و آماده را ترک کنید این است که پردازش این نوع از غذاها و نوشیدنی ‌ها برای سیستم لنفاوی بسیار دشوار است، پس باید حداکثر انرژی خود را برای پردازش و حذف مواد مصنوعی متمرکز کند و نمی‌ تواند به طور کافی چربی‌ ها را در حداقل زمان حذف کند. نمونه‌ هایی از نوشیدنی‌ ها که باید از آنها دوری کنید شامل آب میوه های شرکتی، شیک‌ های پروتئینی و نوشیدنی‌های ورزشی است. نمونه هایی از غذاهایی که باید از آنها دوری کنید را در ادامه مطلب برای شما قرار داده ایم:

  • پروتئین بارها (میان وعده مخصوص ورزشکاران)
  • سوپ کنسرو شده
  • وعده‌ های غذایی منجمد و آماده
  • سوسیس و کالباس و هرنوع فست فود
  • غلات صبحانه
  • غذاهای کنسروی

علاوه بر مصرف غذا های مناسب، برای سریع ‌تر به نتیجه رسیدن، بدن شما باید هیدراته باشد. برای اطمینان، حداقل 8 الی 12 لیوان آب، چای یا قهوه ( نوشیدنی های بدون قند) در طول روز میل کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.