رژیم جنرال موتورز و همه چیز در مورد آن

12 اسفند 1402
رژیم جنرال موتورز

رژیم جنرال موتورز (GM Diet) یک رژیم غذایی ۷ روزه است که با آن در طی یک هفته 6 الی 7 کیلو گرم می توانید کاهش وزن داشته باشید. طرفداران این رژیم بر این باورند که این رژیم نسبت به رژیم های دیگر دارای چربی سوزی بیشتری می باشد. در این رژیم، کربوهیدرات در مقدار بسیار کم مصرف می شود. این رژیم برای کاهش وزن سریع و از بین‌بردن چربی ‌های بدن استفاده می‌ شود. در این رژیم، هر روز باید قوانین خاصی را رعایت کرد. برای مثال، در روز دوم تنها مجاز به مصرف سبزیجات هستید و در روز پنجم از شما خواسته می ‌شود تعدادی گوجه فرنگی به همراه مقدار زیادی گوشت مصرف کنید.

در این مقاله سعی داریم تا این رژیم را بیشتر باهم بررسی کنیم پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.


دسترسی سریع👇


توصیه های مهم رژیم جنرال موتورز

  • نوشیدن بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب روزانه تا بدن هیدراته باشد.
  • مصرف سبزیجات مانند گل کلم، کاهو، کلم، هویج، فلفل دلمه ‌ای و پیاز.
  • قرار دادن وعده ‌های غذایی کوچک در برنامه تغذیه تا هوس مواد غذایی غیرضروری نکنید.
  • مصرف میوه ‌هایی مانند هندوانه، خربزه، پرتقال، طالبی، سیب و انواع توت در برنامه غذاییتان گنجانده شود.
  • فقط مصرف قهوه سیاه و چای سبز.
نوشیدن آب

مهم‌ترین نکته در رعایت رژیم جنرال موتورز این است که باید روی رعایت برنامه غذایی خاص و از داشتن هوس مواد غذایی غیرضروری مراقبت کنید. همچنین باید مقدار کافی آب بنوشید تا دچار کم‌ آبی نشوید و رژیم را با پشتکار و بدون خارج شدن از برنامه دنبال کنید.


مزایای رژیم جنرال موتورز کدامند؟

کاهش وزن سریع

 این رژیم به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات و استفاده از مواد غذایی ساده و کم کالری، احتمالاً باعث کاهش وزن سریع شخص می ‌شود.

تأمین مواد غذایی مفید

 رژیم جنرال موتورز به دلیل شامل بودن سبزیجات و میوه‌ ها، می‌ تواند به تأمین مواد غذایی مفید کمک کند که باعث کاهش چربی می شود.

رژیم سبزیجات و میوه

کاهش تعداد مواد غذایی غیرضروری

این رژیم به فرد کمک می‌ کند تا از مصرف مواد غذایی غیرضروری مانند نوشابه و نوشیدنی‌ های انرژی زا بپرهیزد، که می‌ تواند باعث افزایش چربی شوند.

کاهش احتمال مشکلات گوارشی

 منع از مصرف لوبیا می ‌تواند به کاهش احتمال بروز مشکلات گوارشی کمک کند.

با این حال، باید توجه داشت که این رژیم نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشد، مانند کاهش و  کمبود برخی از مواد غذایی مفید و مغذی که می‌ تواند بر عملکرد سالم بدن تأثیر بگذارد.


معایب رژیم جنرال موتورز کدامند؟

کمبود مواد مغذی

ضعف بدنی

 به دلیل استفاده از میوه و سبزیجات، ممکن است مواد مغذی کمی در طی روزهایی که این رژیم را دنبال می کنید به بدن برسد. این موضوع می ‌تواند منجر به ضعف بدنی و کسل شدن شود.

کسلی و سرگیجه

 این امر ناشی از کمبود مواد مغذی  در بدن می باشد،کسلی و سرگیجه می ‌تواند در طی روزهای پایانی بیشتر برای فرد ایجاد می شود.

بی آبی بدن

 کمبود مواد مغذی می‌ تواند منجر به بی آبی بدن شود، که باعث می ‌شود فرد نیاز به بیشتر آب داشته باشد.

بی حالی و افتادگی

 افتادگی پوست و چهره یا حتی احساس ناامیدی از انواع رژیم‌ ها و راهکارهای لاغری می‌ تواند بر فرد تأثیر بگذارد.

افتادگی پوست و چهره

چرخه بی انتهایی از چاقی و لاغری

 این رژیم می ‌تواند فرد را در چرخه بی انتهایی از چاقی و لاغری گرفتار کند و فرد اعتماد بنفس خود را از دست می دهد و  پیوسته به فکر کمبود وزن میافتد.

همچنین، این رژیم ممکن است باعث بشود فرد، انگیزه خود را برای لاغری از دست بدهند و باعث پیری، افتادگی پوست و چهره یا حتی احساس ناامیدی از انواع رژیم ‌ها و راهکارهای لاغری شود.


آیا رژیم جنرال موتورز برای همه افراد مناسب است؟

رژیم لاغری جنرال موتورز می‌ تواند برای برخی افراد مناسب باشد، اما برای همه افراد مناسب نیست. این رژیم بر اساس مصرف غذاهای کم کالری مثل میوه و سبزیجات است و مصرف پروتئین و چربی را بسیار محدود می‌ کند. این رژیم می ‌تواند به بدن وارد شود و افراد را به شوکی منجر کند، بنابراین بیشتر از ۷ روز ادامه آن را توصیه نمی‌ شود.

مواد غذایی ممنوعه در رژیم جنرال موتورز چه موادی می باشند؟

  1. لوبیا به دلیل داشتن کالری فراوان و همراهی با چاقی.
  2. نوشابه، آبمیوه صنعتی و سایر نوشیدنی ‌های پرکالری.
  3. غذاهای فرآوری ‌شده مثل چیپس، کراکر، پفک، کیک و کلوچه، بستنی.
  4. دانه ‌ها مانند نان و جو دوسر.
  5. میوه‌ هایی مثل موز، ذرت، سیب‌ زمینی، انبه.
  6. قهوه و چای سبز منعی ندارند به شرطی که از شکر و قند استفاده نشود.

پس از پایان رژیم ۷ روزه، توصیه می‌ شود که غذاهای پروتئینی و کم کربوهیدرات در برنامه غذایی گنجانده شود تا از افزایش وزن جلوگیری شود.

مواد غذایی ممنوعه در رژیم جنرال موتورز

چرا باید از رژیم غذایی سالم استفاده کنیم؟

برای در امان ماندن از ضررهای رژیم جنرال موتورز بهتر است از مواد غذایی سالم استفاده کنیم. همچنین استفاده از رژیم غذایی سالم باعث پیشگیری از بسیاری بیماری ها مانند سکته قلبی و مغزی و دیابت نوع 2 می شود. علاوه بر اینها ممکن است درصد ابتلا به بسیاری از سرطان ها را پایین بیاورد. اگر زیاد بیمار می شوید داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند در روند بهبودی شما بسیار موثر واقع شود. همچنین داشتن برنامه غذایی سالم باعث کاهش وزن و جلوگیری از چاقیتان می شود. علاوه بر داشتن تغذیه سالم داشتن فعالیت بدنی و ورزش کردن در سلامتی و جلوگیری از چاقی بسیار موثر می باشد.


نتیجه گیری

از اینکه تا پایان این مقاله در کنار ما بودید سپاسگزاریم، امیدواریم مطالبی که در این مقاله جمع آوری شده بود برای شما مفید بوده باشد. اما بهتر است قبل از اقدام به گرفتن هر نوع رژیم ابتدا به طور کامل در مورد آن رژیم تحقیق کرده و بعد نزد یک متخصص ماهر بروید تا سیستم بدنی و سلامت شما را به طور کامل بررسی کند و نسبت به سیستم بدنتان برای شما یک برنامه جامع در نظر بگیرد. باتوجه به این موارد این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ رژیم و برنامه ای را بدون نظارت پزشک استفاده نکنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.