ورزش برای لاغری

27 خرداد 1402
ورزش برای لاغری

ورزش یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به تناسب اندام است که علاوه بر کاهش وزن باعث بهبود سلامتی و تقویت روحیه نیز می شود. اما سوال اینجاست بهترین ورزش برای لاغری چیست؟ چه ورزشی باعث تناسب اندام می شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و آشنایی با انواع ورزش های موثر برای لاغری خواندن این مطلب را از دست ندهید.


دسترسی سریع👇


مزایای ورزش کردن

انجام فعالیت فیزیکی و ورزش برای لاغری کل بدن در خانه مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

ورزش برای لاغری کل بدن در خانه

تقویت سلامت استخوان ها

ورزش کردن بر بهبود سلامت استخوان ها تاثیر بسیاری دارد. ورزش هایی مانند پیاده روی، دویدن، تنیس و حتی رقصیدن باعث تقویت استخوان ها شده و ورزش های قدرتی رشد استخوان ها را تحریک کرده و مانع از دست رفتن آن ها می شوند. ترکیب پیاده روی و ورزش های قدرتی تاثیر شگفت انگیزی بر روی استخوان های بدن دارد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف

با ورزش کردن عملکرد قلب تقویت می شود و تعداد حملات آسمی و تنفسی کاهش می یابد. علاوه بر این فعالیت بدنی با تقویت استخوان ها به کاهش درد مفاصل هم کمک می کند، به همین علت ورزش کردن خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد.

افزایش سطح انرژی

ورزش با بهبود جریان خون و به دنبال آن تقویت انتقال اکسیژن و مواد مغذی، باعث افزایش سطح انرژی بدن می شود. اگر سه روز در هفته به مدت 20 دقیقه ورزش هایی سبک مانند پیاده روی یا دویدن داشته باشید احساس خستگی کمتر و انرژی بیشتری خواهید داشت.

ورزش در خانه

بهبود خلق و خو

بهبود خلق و خو یکی دیگر از مزایای ورزش کردن است که به دلیل ترشح اندروفین و ایجاد احساس نشاط در فرد به وجود می آید.

خواب بهتر

ورزش کردن بر روی کیفیت خواب هم بسیار اثرگذار است. چرا که علاوه بر ایجاد احساس آرامش، باعث کاهش استرس نیز می شود.

تقویت زندگی جنسی

تقویت زندگی جنسی از دیگر فواید ورزش برای بدن است. فعالیت های بدنی با ترشح اندروفین باعث تقویت ترشح هورمون های جنسی می شوند. تقویت هورمون های در کنار افزایش انرژی و بهبود جریان خون همگی از عوامل موثر بر روی زندگی جنسی هستند.

شادابی پوست

شادابی پوست با ورزش

ورزش با افزایش جریان خون باعث رسیدن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به پوست می شود. علاوه بر این تولید کلاژن را هم افزایش می دهد. کلاژن ماده پروتئینی است که در بدن یافت می شود و به پوست خاصیت کشسانی می دهد.


انواع ورزش برای لاغری

ورزش های مناسب برای لاغری به دو دسته هوازی و غیر هوازی تقسیم می شوند که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

ورزش های غیر هوازی

ورزش های غیر هوازی نوعی از ورزش برای لاغری هستند که گلوکز بدن را به انرژی تجزیه می کنند. مدت زمان انجام این ورزش ها کوتاه است اما قدرت بالایی دارند و انرژی بسیاری را طی مدت کوتاه آزاد می کنند. کشتی و زیبایی اندام از ورزش های غیر هوازی به شمار می آیند.

ورزش های هوازی

ورزش های هوازی مدت طولانی تری دارند و عضلات بیشتری در آن درگیر می شوند. در طی این ورزش ها آنزیم های چربی سوز آزاد شده و باعث از بین رفتن چربی های بدن می شود. به همین علت ورزش های هوازی بهترین نوع ورزش برای لاغری سریع، هستند. شنا، فوتبال، بسکتبال، پیاده روی تند و دویدن با سرعت بالا برخی از ورزش های هوازی هستند.


نکات مهم قبل از شروع ورزش برای لاغری

ورزش برای کاهش وزن

قبل از شروع ورزش، توجه به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم ضروری است.

  • ورزش برای لاغری به تنهایی کافی نیست و باید با یک رژیم غذایی اصولی همراه باشد.
  • برای لاغر شدن، بعد از ورزش تا یک ساعت به جز آب و مواد بدون کالری خوراکی دیگری میل نکنید.
  • توجه کنید که ورزش برایتان خسته کننده نباشد. مثلا به جای ساعت های طولانی ورزش کردن، آن را به ساعات مختلف و کوتاه تقسیم کنید.
  • بر اساس توانایی خود مناسب ترین وزش برای لاغری را انتخاب کنید.

بهترین ورزش برای لاغری

برخی از ورزش ها تاثیر بسیاری روی کاهش وزن و لاغری دارند که تعدادی از آن ها را در ادامه معرفی می کنیم.

پیاده روی

پیاده روی یکی از آسان ترین ورزش ها برای کاهش وزن است که باعث در امان ماندن از بیماری های قلبی عروقی نیز می شود. سعی کنید روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید و هر زمان احساس کردید آمادگی و توانایی بیشتری دارد سرعت و زمان پیاده روی را افزایش دهید.

پیاده روی

شنا

شنا یا قدم زدن در آب تاثیر بسیاری بر روی کاهش وزن و لاغری دارد. افرادی که در هفته سه بار به مدت نیم ساعت شنا می کنند، کالری سوزی بدنشان افزایش پیدا کرده و از سلامت بیشتری برخوردار می شوند. شنا یکی از بهترین ورزش ها برای تقویت عضلات سراسری بدن خصوصاً بازو و شکم به شمار می آید.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یکی از ورزش های لذت بخش و مفرح است که به کاهش وزن و بهبود روحیه کمک بسیاری می کند. این ورزش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و انواع سرطان را کاهش داده و برای سلامتی بسیار مفید است.

رقصیدن

رقصیدن علاوه بر کالری سوزی، باعث شادی و نشاط نیز می شود. زمان هایی که شرایط رفتن به باشگاه و انجام ورزش های دیگر را ندارید، با رقصیدن به کاهش وزن خود کمک کنید و ساعات شادی را برای خود بسازید!

ورزش های گروهی

ورزش های گروهی

ورزش های گروهی مانند زومبا، ایروبیک از ورزش های موثر برای لاغری هستند که به افزایش انگیزه برای ادامه روند لاغری کمک بسیاری می کنند. ورزش کردن با گروهی از دوستان باعث تقویت روحیه و افزایش احساس شادی نیز می شود.

پرش پروانه

پرش پروانه یکی از ورزش های کلاسیک در باشگاه های ورزشی است که به راحتی آن را در خانه هم می توان انجام داد. برای انجام این حرکت، پاها را به اندازه عرض ران باز کنید، سپس با یک پرش دست ها را بالا برده و پاها را از هم باز کنید. با پرش بعدی دست ها را پایین آورده و دوباره پاها را جمع کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.