رژیم غذایی مناسب برای لاغری صورت

6 آبان 1402
رژیم غذایی مناسب برای لاغری صورت

این روزها صورت های لاغر، کشیده و استخوانی جزء معیارهای زیبایی شده و طرفداران بسیاری دارد. خیلی از افراد علاقه دارند صورتشان زوایه دار و گونه هایشان فرورفتگی داشته باشد و برای رسیدن به آن روش های مختلفی را امتحان می کنند. ما در این مقاله قصد داریم درباره روش ها و رژیم غذایی مناسب برای لاغری صورت صحبت کنیم. پس اگر شما هم به دنبال لاغری صورتتان هستید با ما همراه باشید.


دسترسی سریع👇


روش های لاغری صورت

در ادامه تعدادی از روش های مناسب برای لاغر کردن صورت را شرح می دهیم:

ورزش

مقدار کاهش وزن در افراد متفاوت است اما حتی کاهش یک الی دو کیلوگرمی نیز ابتدا روی صورت خود را نشان می دهد. با ورزش چربی تمام قسمت های بدن از جمله صورت سوزانده می شود.

ورزش

کاهش مصرف قند و نمک

با مصرف فراوان قند و نمک مایعات زیادی در بدن حبس شده و موجب پف صورت و بدن می شوند. برای کاهش این مایعات و کاهش تورم بدن مقدار مصرف قند و نمک خود را به حداقل برسانید تا تاثیرش را بر روی لاغر شدن صورتتان هم ببینید.

نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب در زمان ورزش کردن موجب پیشگیری از سردرد می شود. علاوه بر این به هیدراته نگه داشتن بدن، کنترل اشتها و برطرف شدن نفخ معده هم کمک می کند. نوشیدن آب فراوان باعث می شود پوستی درخشان و شفاف داشته باشید.

خواب کافی

خواب کافی برای لاغری صورت

در صورتی که به مقدار کافی نخوابید، صورت شما پف می کند. بدن در زمان استراحت خود را ترمیم و سیستم غدد درون ریز را سالم نگه داشته و هورمون ها را متعادل می کند. بنابراین اگر به میزان کافی استراحت نداشته باشید بدن ترمیم های داخلی را انجام نمی دهد. هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید تا بدنتان انرژی لازم برای کارکرد مطلوب را داشته باشد.

ماساژ صورت

بدن در زیر پوست صورت هم مانند سایر قسمت ها مایع لنفاوی انباشته می کند که موجب پف کردن صورت می شود. ماساژ صورت مایع لنفاوی را فشرده و از پف کردن آن پیشگیری می کند و هم چنین با فرم دهی به صورت آن را لاغرتر نشان می دهد. با ماساژ منظم میزان قابل توجهی از چربی صورتتان را از دست داده و رسیدن اکسیژن و گردش خون به صورت را سرعت می بخشید.

روش های پزشکی

علاوه بر روش هایی که ذکر کردیم روش های دیگری نیز وجود دارند که برای به کار بردن آن ها باید به متخصص پوست مراجعه کنید. این روش ها عبارتند از:

لاغری صورت
  • بوتاکس که روشی عالی برای لاغر کردن صورت است.
  • مزوتراپی که تکنیک تزریق بدون جراحی برای لاغری صورت می باشد.
  • کربوکسی تراپی که طی آن با استفاده از یک سوزن مناسب گاز دی اکسید کربن و گاز بی بو به زیر سطح پوست تزریق می شود.
  • آر اف روشی است که در آن با استفاده از یک دستگاه انرژی رادیویی برای گرم کردن و سفت کردن بافت صورت به منظور افزایش جریان خون و لاغری صورت استفاده می کنند.

برای لاغری صورت چه بخوریم؟

در این بخش خوراکی هایی را به شما معرفی می کنیم که باید در رژیم غذایی مناسب برای لاغری صورت گنجانده شوند. البته که تاثیر هر کدام از آن ها ممکن است در افراد متفاوت باشد از این رو بهتر است برای لاغری صورت ابتدا با متخصص تغذیه مشورت کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از محصولاتی است که به کاهش چربی صورت کمک می کند، چرا که یک چربی سوز و منقبض کننده طبیعی است و مصرف آن باعث سفت شدن و تقویت پوست می شود. علاوه بر این دارای خواص ضد التهابی می باشد که در کاهش التهابات و پف صورت موثر است.

سرکه سیب کاهش چربی صورت

چای سبز

از دیگر محصولاتی که در رژیم غذایی مناسب برای لاغری صورت به چشم می خورد چای سبز است که در کاهش وزن بدن و کاهش چربی شهرت دارد. هم چنین چای سبز التهابات شدید پوستی و پف صورت را شدیداً کاهش می دهد. با نوشیدن روزانه دو فنجان چای سبز می توانید به لاغری صورت برسید.

انواع میوه ها

میوه ها منابع غنی از مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان و فیبر می باشند که برای سلامت بدن ضروری هستند. فیبر موجود در میوه ها باعث بهبود هضم غذا شده و با از بین بردن باکتری ها و میکروب ها عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. مصرف میوه به عنوان میان وعده موجب می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید و به سمت تنقلات مضر نروید.

رژیم میوه برای لاغری صورت

میوه هایی مانند توت فرنگی، هندوانه، پرتقال، کیوی، لیمو و نارنگی با افزایش سوخت و ساز بدن باعث لاغر شدن صورت می شوند.

روغن نارگیل

چربی های مفید تاثیر بسیاری بر روی کاهش چربی ها دارند و روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی است که سرشار از چربی های مفید می باشد. این روغن علاوه بر کمک به کاهش وزن، موجب شفاف سازی پوست و تحریک کلاژن می شود. شما می توانید روغن نارگیل را به سالاد خود اضافه کرده و با خوردن دو وعده از این سالاد صورتی بدون چربی داشته باشید.

حبوبات

حبوبات در عین این که سرشار از پروتئین هستند کالری کمی دارند و در دسته مواد کم چرب قرار می گیرند. پروتئین موجود در حبوبات موجب تقویت عضلات و ماهیچه های بدن شده و در نتیجه باعث بهبود عملکرد اندام ها و افزایش سوخت و ساز بدن می شوند. خوردن این مواد به دلیل سرشار بودن از فیبر موجب سرکوب گرسنگی و کاهش میل به تنقلات و غذاهای پرچرب می شود.

حبوبات در رژیم غذایی مناسب برای لاغری صورت

حبوبات حتماً باید در رژیم غذایی مناسب برای لاغری صورت وجود داشته باشند چرا که علاوه بر کاهش وزن سلامت کلی بدن را هم تقویت کرده و موجب شفافیت پوست می شوند.

بادام

از آن جایی که بادام سرشار از چربی و پروتئین سالم است شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. انواع بادام منابع خوبی از مواد مغذی برای سوزاندن چربی ها و کاهش وزن هستند. اگر به دنبال یک رژیم غذایی مناسب برای لاغری صورت هستید حتماً بادام را در نظر داشته باشید چرا که موجب از بین رفتن چربی های صورت و لاغر شدن آن می شود.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.